Ford do roku 2024 představí tři osobní a čtyři užitkové elektrické modely

Ford v Evropě akceleruje rozšiřování svého elektrického portfolia. Do roku 2024 představí tři osobní a čtyři užitkové vozy. Dosavadní spolupráci s koncernem Volkswagen v oblasti elektromobility ještě více prohloubí, dva nové vozy budou totiž stát na platformě MEB. Ford 14.3. oznámil vytvoření nové organizační jednotky Ford Model e, která bude mít na starosti vše od návrhu až po prodej nových osobních elektrických vozů, které budou zároveň vždy připojené online. Ford si od tohoto kroku slibuje větší flexibilitu, kterou dnešní elektrická doba vyžaduje.

Elektrické osobní vozy Ford od roku 2024 I Zdroj: Ford.cz

První reálné výsledky této změny se poprvé představí v osobním sektoru v roce 2023, kdy by měl Ford začít vyrábět crossover střední třídy. Využívat bude platformu MEB koncernu Volkswagen pro elektrické vozy, jehož název by měl být odhalen později tohoto roku. Další rok by měla přijít na trh jeho sportovněji vypadající varianta. Žádné technické detaily známé nejsou, Ford pouze odhalil, že předpokládaný dojezd na jedno nabití bude 500 km. Je ale možné předpokládat podobnost s technikou známou z německých modelů ID.4 a ID.5. V roce 2024 by se také měla objevit elektrická varianta v Evropě nejúspěšnějšího modelu Puma.

Užitková část Ford Pro představí v roce 2023 elektrické verze modelů Transit Custom a Tourneo Custom a o rok později se přidají Transit Courier a Tourneo Custom. Jejich technické parametry jsou zatím také neznámé.

Elektrické vozy Ford od roku 2024 I Zdroj: Ford.cz

Nové vozy na platformě MEB budou vyráběné v takzvaném elektrifikačním středisku Fordu v Kolíně nad Rýnem. Investice pro nastartování výroby aut a montáž baterií dosáhnou až dvou miliard dolarů. Elektrická Puma bude vyráběna vedle konvenční verze v rumunské Craiově po boku modelů Transit Courier a Tourneo Courier. Větší modely Transit Custom a Tourneo Custom čeká kompletovány v Koçaeli v Turecku.

U turecké Ankary by také měla být postavena nová továrna na baterie s plánovanou roční kapacitou 30 až 45 GWh, která by měla za svůj vznik vděčit podepsanému nezávaznému memorandu společnostmi Ford, SK On Co., Ltd. a Koç Holding. Baterie budou mít vysoký podíl niklu a celkově budou odpovídat chemickému složení NMC (nikl, kobalt, mangan). Ford musí rozšiřovat své výrobní kapacity, aby dosáhl svého cíle prodávat od roku 2030 všechny osobní vozy a dvě třetiny užitkových vozů v čistě elektrické podobě.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.