Jaguar I-Pace

Tentokrát jsme do našeho testu dostali elektromobil Jaguar I-Pace s udávaným dojezdem až 470km. Zda je možné s vozem najet až 470km, jsme se pokusili zjistit i my, ale o tom si povíme později. Nejprve si pojďme říct, co náš vůz obsahoval.

Výbava
Námi testovaný model I-Pace byl slušně vybaven. Z výbavy bychom zmínili následující prvky.

Head-up displej
Head-up displej (HUD) byl plně nastavitelný jak do výšky, tak do stran a upravit si můžete také jas. HUD vám zobrazuje rychlostní omezení, vaší aktuální rychlost nebo navigaci.


360° kamerový systém
I přes to, že je model I-Pace celkem velký, s 360° kamerou zaparkujete téměř všude. Nabízí nejen pohled celého auta, ale také si můžete například přiblížit kameru přímo na kolo a zaparkovat tak krásně i u obrubníku, aniž byste museli složitě parkovat s tak velkým autem a odřeli si kola.
K 360° kamerovému systému se dále nabízí parkovací asistent, který funguje dobře, ale systém ne vždy zareaguje na každé volné parkovací místo. Pokud si ale místo najde, je to opravdu zajímavý pocit, když jen sedíte, vůz si sám zařadí D nebo R a po dokončení parkovacího manévru samostatně zařadí P.

Vzduchový podvozek
Jízda v modelu I-Pace je díky vzduchovému podvozku velmi komfortní. Podvozek krásně utlumí nárazy a vyhlazuje výmoly. Na výběr máte ze 3 stupňů světlé výšky, a to přístupová výška (pro lepší nastupování a vystupování), normální výška a offroad, který dokáže vůz opravdu připravit na jízdu v terénu a zvýšit podvozek až o překvapivých 48mm, takže se dá říct, že model I-Pace je vůz více tváří a neztratíte se opravdu nikde ani v terénu. O tom svědčí také to, že máte na výběr i jízdní režim déšť a sníh, který vám umožní nastavení rychlosti na maximálně 5km/h například pro sjezd z kopce. V dešti nebo na náledí vám pomůže udržet trakci proti prokluzu kol na kluzkém povrchu. Výšku podvozku si můžete změnit i v průběhu jízdy do rychlosti 80 km/h.

Nastavení vzduchového podvozku

Adaptivní Matrix LED světlomety
LED světlomety bychom opravdu pochválili. Dovolujeme si říci, že světla Jagaru I-Pace byly zatím nejlepší, jaké jsme zatím recenzovali. Při jízdě v noci systém dálkových světlometů automaticky upravuje tvar paprsku tak, aby neoslňoval protijedoucí vozidla. Za celý týden testování se nám nestalo, že bychom v automatickém režimu oslnili nějaké protijedoucí vozidlo. Pokud zvažujete připlacení Matrix LED světlometu, určitě za to stojí a nebudete litovat.

Audiosystém Meridian Surround s 16 reproduktory a subwooferem
Můžeme opravdu říci, že audiosystém bychom zařadili mezi jeden z nejlepších, jaký jsme zatím měli možnost otestovat. Nechybí samozřejmě individuální nastavení výšek, středů, basů a prostorového vyvážení. V kombinaci tichosti elektromobilu a audiosystému Meridian si hudbu opravdu užijete a ani nevnímáte okolí.

Dále naše výbava obsahovala adaptivní tempomat, vyhřívané a chlazené sedačky, vyhřívaný volant, pilot assist a panoramatickou samozatmavovací střechu.

Elektromotor
Maximální výkon elektromotoru činí 294kW/400 koní s točivým momentem úžasných 700 N.M. Elektromotor bychom nazvali jedním slovem famózní, okamžitý točivý moment dokáže být až nebezpečný. Pokud neupozorníte spolujezdce, může dojít k tomu, že ho síla zarazí do sedačky tak silně, že si narazí hlavu o opěrku sedačky. Před tímto zrychlením si raději zjistěte, zda váš spolujezdec netrpí problémy se slabým žaludkem, nemuselo by to dopadnout nejlépe :).

Rozložení baterií o celkové kapacitě 90kW vám zajistí velice nízké těžiště a ačkoliv to tak nemusí vypadat, I-Pace se vzhledem velkého SUV se při rychlejší jízdě v zatáčkách blíží sportovním vozům.

Zrychlení z 0 na 100 zvládne I-Pace za krásných 4,8 vteřin.

Dojezd
Délka dojezdu se odvíjí od více faktorů. Jako u každého elektromobilu je největším kamenem úrazu dálnice. Na dálnici není možné rekuperovat, auto má vyšší odpor vzduchu a společně s vysokou rychlostí se to na dojezdu podepisuje. Ukazovatel dojezdu při plném nabití na tempomatových 130km/h ukazoval okolo 300km. Pro elektromobily je ideální dálniční rychlost do 110km/h. Při jízdě mimo město máte více možností rekuperace ať už v zatáčkách nebo při snižování rychlostí, což zvyšuje dojezd. Jízda ve městě je opačným případem spalovacích motorů, kdy spalovací motory mají nejvyšší spotřebu. U elektromobilu je v takových podmínkách naopak spotřeba nejnižší díky neustálé rekuperaci například při dojíždění k semaforu. Pokud budete většinu času jezdit ve městě a občas po okresních cestách, dosáhnete dojezdu až 450km, což není o moc méně než udávaný dojezd 470km.

Dobíjení
Spousta lidí stále kritizuje časově náročné dobíjení elektrických vozů. I-Pace disponuje rychlým dobíjením rychlostí 100kW. I přes to, že v České republice není těchto dobíjecích stanic zatím mnoho, začínají se velmi rozrůstat. Na 80% nabijete vůz za pouhých 40 minut, přičemž za 15 minut dobijete 100km. S pomalejší 50kW DC nabíječkou dobijete 80% baterie za 1 hodinu a 20 minut. Pokud máte doma nainstalovaný wallbox, dobití vozu trvá okolo 12 hodin.

Interiér
Všechny části interiéru byly velmi kvalitně zpracovány, nikde tu nenajdete tvrdé plasty, což by mělo být u Jaguaru samozřejmostí. Kožené sedačky jsou velmi příjemné a po delší cestě vás nebolí záda také proto, že je možné je nastavit ve všech směrech i včetně sedáku. Vzhled interiéru bychom popsali jako nadčasový. Co je u Jaguaru zajímavostí, nenajdete zde klasickou řadící páku, ale automatickou převodovku ovládáte tlačítky. Není to žádnou překážkou, je to spíše o zvyku.

Budíky jsou plně digitální a nastavitelné přesně podle potřeb. Pokud si potřebujete nastavit navigaci přes celý ukazatel budíků, není problém. Ukazatel rychlosti se vám zmenší a přes celý displej uvidíte navigaci. Dále si můžete budíky individuálně přizpůsobit tak, abyste viděli například aktuální audio stopu, navigaci i rychlost. Digitální budíky jsou velmi přehledné a snadno nastavitelné.

Hlavní dotykový displej si můžete přizpůsobit na hlavní stránce dle vlastního uvážení díky widgetům, takže na hlavní stránce můžete mít například počasí, kalendář, schůzky nebo navigaci. V systému dále najdete internetový prohlížeč.

Nastavení teploty, intenzity ventilátorů, vyhřívání a chlazení sedadel se jako jediné ovládá fyzickým kolečkem. Kolečko pro ovládání má více funkcí, než se může zdát. Jedním kolečkem můžete nastavit až 4 funkce a těmi jsou: teplota, intenzita ventilátorů (při vytažení kolečka směrem nahoru), vyhřívaní a chlazení sedadel (stlačením směrem dolů). Ostatní funkce a nastavení ovládáte na hlavním dotykovém displeji a funkce klimatizace na menším displeji ve středu panelu.

Závěr
Prémiový elektromobil od Jaguaru se opravdu povedl ať už kvalitním zpracováním, které u levnějších elektromobilů nenajdete, skvělým výkonem, tak i slušným dojezdem. Jaguar I-Pace je elektromobil, který se neztratí ani v lehkém terénu.

Cenové varianty:
I-PACE S od 2 113 628 Kč 
I-PACE SE od 2 329 734 Kč
I-PACE HSE od 2 511 355 Kč 

9 komentářů: „Jaguar I-Pace

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.