Mercedes-Benz EQV pro milovníky kempování

Elektromobily se pomalu začínají objevovat ve více a více odrůdách. Zpočátku to byly jen malá městská auta, později se přidaly stále více populárnější SUV, dokonce i dodávky se již začínají elektrifikovat, od kterých je to již krůček k jejich dovolenkovým sourozencům. Elektrické obyvatelné dodávky s potřebným příslušenstvím se již začínají objevovat na trhu a Mercedes nechce být pozadu, proto se spojil se švýcarskou společností Sortimo Walter Rüegg, která se specializuje na dodávkové vestavby a příslušenství, a vytvořili campingovou variantu elektrického EQV.

Mercedes-Benz EQV autokaravan od Sortimo Rüegg I fotka: Rüegg / Sara Keller

A jaký je výsledek jejich spolupráce? Vůz může obsahovat vzadu instalovanou malou kuchyňku s plynovým dvojhořákem a dřezem, jídlo je možné uložit do chladícího boxu a cestovní zavazadla do úložných skříněk. O zvýšené pohodlí cestujících se stará dodatečné interiérové osvětlení, mobilní zařízení lze nabíjet z USB portů a pro odpočinek slouží vestavěná postel. Celé to završuje výklopná střecha, která dokonce může mít 400 W solární panely, které vyrábí elektřinu a posílá ji do 12 voltové a palubní baterie, která je separátní od té trakční a poskytuje energii novým palubním spotřebičům. Je tak možné užívat si plného komfortu i bez napojení na elektrickou síť.

Základ obyvatelného EQV zůstal stejný, tudíž je možné si vybrat ze dvou variant velikosti baterie. Levnější varianta EQV 250 nabízí baterii o velikosti 66 kWh a s využitelnou částí 60kWh, která může být DC nabíjena výkonem až 80 kW. Dražší verze EQV 300 má 100 kWh baterii, z toho 90 kWh využitelných, kterou je možné dobíjet skrze DC výkonem až 110 kW. Menší variantu je možné rychle nabít z 10 do 80 procent za 44 minut, tu větší díky vyššímu maximálnímu nabíjecímu výkonu za 41 minut. Palubní AC nabíječka s výkonem 11 kW auto dobije za 6 hodin a 30 minut, respektive 9 hodin 45 minut. Energie putuje v obou případech do elektromotoru s maximálním výkonem 150 kW (204 koní) a 365 N.m. WLTP dojezd klasického EQV 250 činí 236 kilometrů a EQV300 363 kilometrů, který bude ale pravděpodobně o něco snížen kvůli úpravám, které byly na EQV provedeny, aby se v něm dalo v pohodlí přebývat.

Mercedes-Benz EQV autokaravan od Sortimo Rüegg I fotka: Rüegg / Sara Keller

Cena je přímo závislá na specifikaci zákazníka, ale jelikož základní cena EQV je jen lehce pod 2 miliony korun s DPH, nebude se jednat o levnou záležitost. Na druhou stranu pokud někdo touží po kvalitním a hlavně elektrickém autokaravanu, nemá zatím příliš na výběr. Uvidíme, zdali bude něco podobného k dostání přímo od Mercedesu v provedení Marco Polo, jako je zvykem s klasickou třídou V.

2 komentáře: „Mercedes-Benz EQV pro milovníky kempování

  • 13 ledna, 2022 (08:33)
    Permalink

    Pěkný článek. Nebyl by odkaz na případný test, klidně i v zahraničních médiích?
    (QA hint: Zkontrolujte diakritiku v došlém komentáři + GDPR prohlášení je k dispozici?)

    Reagovat
    • 13 ledna, 2022 (09:34)
      Permalink

      Test žádný není, model byl teprve představen.

      Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.