MITSUBISHI OUTLANDER PHEV 2.0 – SUV plug-in hybrid (model 2018)

Japonské SUV ať už do terénu nebo do města v kombinaci čistého elektra a benzínového motoru!

Ačkoliv mnozí z nás mají pocit, že SUV do města prostě nepatří, s Mitsubishi Outlander PHEV využití ve městě určitě najdete. Jedná se totiž o plug-in hybrid, sice s dojezdem pouhých 35-40 km, ale na ježdění v městě postačí. Dobití 100% baterie vám zabere pár minut a můžete vesele vyrazit dál.

Mitsubishi Outlander PHEV se vyrábí ve verzích:
Intense od  959 900 Kč
Instyle od 1 179 900 Kč
Instyle+ od 1 259 900 Kč

Nabíjení

Nabízí se samozřejmě více možností, jak baterii dobít. Nejjednodušší způsob je samozřejmě dobít baterii na dobíjecí stanici nebo doma. Mitsubishi Outlander podporuje dva typy nabíječky, a to typ 2 Mennekes pro pomalejší nabíjení cca 3,5 h do 100% nabití a typ CHAdeMO pro rychlé nabíjení, které trvá asi 25 minut do 80%, pak rychlost klesá a do úplného nabití trvá asi 45 minut. Dalším, méně časově náročným způsobem dobití je tzv. rekuperace, kterou musíte umět alespoň trochu ovládat, ale zvládne to i každý začátečník. Jednoduše přibrzďujete páčkami pod volantem a měníte úroveň síly brzdění. Pokud začnete rekuperaci ovládat na lepší úrovni, klasické brzdy tak částečně vynecháte úplně. Někdo si může říct, ale vždyť tím si auto dobít nemůžu. Pravda je taková, že rekuperací si můžete baterii dobít na několik dalších kilometrů. Stačí vám k tomu, abyste měli volný průjezd a mohli pořádně rekuperovat, takže nejlépe dlouhý kopec a už stačí jen ovládat rekuperaci páčkami. A další možnost jak si baterii dobít, je přes benzínový motor. Pokud například jedete po dálnici, na elektřinu určitě nedojedete nikam daleko. Pokud máte baterii plně dobitou, je vhodné v autě stlačit tlačítko „save“ a automaticky šetříte energii a jedete jen na benzín, dokud nedojede do města, kde si funkci save zase vypnete a jedete na čisté elektro. Pokud budete chtít baterii dobít po cestě, tak k tomu slouží tlačítko „charge“, kdy vám auto pojede na benzínový motor a dobíjí se vám baterie na elektřinu. Po České republice je samozřejmě velké množství dobíjecích stanic, takže o nabíjení nouze není. Některé dobíjecí stanice dokonce nabízejí možnost dobití zdarma viz. https://fdrive.cz/mapa-nabijecich-stanic/ Nemusíte se bát, že vám dojde elektřina, Outlander disponuje benzínovou nádrží o objemu 45l.

(Typ 2 Mennekes zleva, CHAdeMO – rychlonabíjení zprava)

Rok 2018 budoucnost nebo spíše minulost?

Co se týče výbavy, u modelu Outlander 2018, se může zdát poměrně zastaralá. Obecně nás zrovna moc nepotěšil infotainment Mitsubishi. V dnešní době najdete ve většině vozů již vestavěnou navigaci, což samozřejmě potěší. Nemusíte připevňovat nikde mobilní telefon a navigaci máte pěkně před sebou. V Outlanderu (2018) tato možnost chybí. Naštěstí je zde možnost propojení s Androd auto a AppleCar, kde je možné si navigaci promítat z mobilního telefonu. Infotainment vypadá bohuže dost zastarale a také nenabízí možnost českého jazyka, což může být pro mnohé velkou nevýhodou. Infotainment není zrovna moc intuitivní, takže není tak moc snadné najít co potřebujete, ale také nenabízí moc možností pro nastavování celkového systému. Ovládání není zkrátka zrovna jednoduché.

Co nás velmi překvapilo je prémiový audio systém „Rockford Fosgate“, který je sestavený z 9 reproduktorů a velkého subwooferu v kufru auta. Audio hraje skvěle a čistě i při plném nastavení bas a subwooferu.

(Subwoofer k audio systému „Rockford Fosgate“)

Pohodlí a výbava

Výbava Instyle nabízí poměrně dost věcí, které mnozí využijí. O pohodlí se postarají kožená čalouněná sedadla, která jsou celkem dost příjemná i na delší trasy. Využití najdou i osoby vyššího vzrůstu. Nechybí ani adaptivní tempomat, který ale z nepochopitelného důvodu nefunguje při EV modu (čistě elektrický pohon), dále vyhřívané přední sedačky a volant, vyhřívané zadní a přední okno, 360° kamera, parkovací senzory, elektricky ovládané přední i zadní okna od řidiče, asistent hlídaní držení v jízdním pruhu a automatická dálková světla. Dále nechybí bezklíčový pťístup a elektrické ovládání kufru.

Co se přímo světlometů týče, přední LED světlomety jsou uspokojivé, ale to už se nedá říct o dálkových světlometech, které jsou pouze halogenové a poněkud slabé. Pokud si tedy přepnete z klasických světel na dálkové, rozdíl je velmi velký, až nepříjemný. Dálkové halogenové světlomety svítí velmi žlutě, takže v porovnání s LED světlomety, které svítí spíše bílé, je rozdíl vcelku velký a nijak nepotěší. Systém automatických světel je bohužel vcelku nepoužitelný. Při detekci světla, například při průjezdu okolo značky, zaznamenají odraz světla, což detekují jako protijedoucí auto a zhasnou.

Spotřeba

Při hybridním pohonu ve městě se dá s trochou snahy dosáhnout spotřeby 2.0l, tak jak udává přmo výrobce. Mimo město je pak spotřeba okolo 3.5l.

Co když dojde elektřina?

Při jízdě s čistě benzínovým motorem se pak spotřeba ve městě pohybuje okolo 8l. Mimo města pak něco kolem 6l.

Závěrečné shrnutí

Mitsubishi Outlander PHEV muže na pvní dojem působit jako kvalitně zpracované hybridní SUV, čemuž odpovídají i prodeje, jelikož je nejprodávanějším hybridním SUV v Evropě v letech 2015-2018. Co se mu ale nedá vytknout je to, že se jedná o „univerzální“ hybridní vůz, jelikož své využití najde jak ve městě, tak i mimo něj. Většina hybridních vozů je stavěná primárně do městského provozu, a to hlavně kvůli své velikosti, ale Outlander se neztratí ani ve městě ani v terénu, díky kvalitně navržené technologii 4WD (pohon 4×4). Pokud jste příznivcem hybridních vozů, často vyrážíte i mimo město do terénu, máte možnost nabíjení, může pro vás mít Outlander smysl, pokud mu však odpustíte nějaké ty výše uvedené nedostatky.

+

spotřeba ve městě

kvalitní zpracování interiéru

možnost rychlého dobíjení (CHAdeMO)

prostor ve voze

audio systém ( Rockford Fosgate)

rozměry vozu

zastaralý infotainment

chybějící vestavěná navigace

automatická světla

malý dojezd na elektrický pohon (35-40km)

nefunkčnost adaptivního tempomatu v EV modu

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.