Volvo XC60 T8 plug-in hybrid R-Design

Pro porovnání jsme po modelu XC40 otestovali model XC60 ve verzi plug-in hybrid.

V této recenzi se budeme věnovat převedším systému plug-in hybrid, jelikož je model XC60 v podstatě pouze větším bratrem modelu XC40 a systém a funkce vozu jsou totožné. Veškeré informace o vlastnostech vozu Volvo naleznete v předešlé recenzi na model Volvo XC40.

Volvo nabízí plug-in hybrid, který obsahuje benzínový motor společně s dvěma elektromotory, ten menší funguje jako startér, rekuperuje energii a spalovacímu motoru může pomoci až 34 kW a 150 Nm. Větší elektromotor pohání zadní kola výkonem až 65 kW a 240 Nm. Celá soustava tak produkuje celkový výkon až 300 kW a 640 Nm.

Nabízí se 3 jízdní režimy hybridu a to Pure, Power a Hybrid.

Dojezd a spotřeba
Čistě na elektřinu v režimu Pure ujedete okolo 40km, takže většině z vás to na dojíždění z práce a do práce stačí a pokud máte možnost dobíjet zdarma, nebude vás tahle cesta do práce a z práce stát ani korunu. Po vybití elektrické baterie se vůz přepne na režim Hybrid, při kterém se rozjíždíte na elektřinu a dále využíváte benzínový motor. Při brzdění tzv. rekuperujete a dobíjíte tak baterii. Při režimu Pure je spotřeba nulová, jelikož jedete na čstou elektřinu a při režimu Hybrid se dostáváte na spotřebu okolo 6l. Režim Power je sportovní režim, který zapojuje jak benzínový motor tak elektrický motor pro maximální výkon.

Na výběr máte také 2 fuknce – Hold a Charge. Funkce Hold znamená, že elektrický motor nepomáhá benzínovému a tím se čistě elektrický dojezd šetří například do města. Takže město můžete projet s nulovou spotřebou. Funkce Charge je dobíjení elektromotoru benzínovým. Tato funkce se nejvíce vyplatí využívat například na dálnici, pokud máte vybitou elektro baterii, abyste si dobili baterii pro jízdu městem. Tato funkce však není zrovna ekonomická, jelikož si tím zvýšíte spotřebu. Mnohem ekonomičtější je dobíjet elektřinou.

Dobíjení
Volvo XC60 T8 můžete dobíjet pomocí typu 2 Mennekess jak na dobíjecích stanicích tak doma například wallboxem. Délka dobíjení baterie z 0% do 100% je okolo 3h. Pokud tedy dorazíte domu pozdě večer a vůz chcete mít ráno plně nabitý na cestu, nemusíte se bát, že by se baterie nestihla dobít.

Motorizace T8 je nejvýkonnějším motorem od Volva. Zároveň i když se jedná o nejvýkonnější motor, dokáže být ale úplně tichý díky elektrickému pohonu. Zrychlení z 0 na 100 dosáhnete s tímto motorem za 5,3s.

Pokud bydlíte například v Praze můzete parkovat zdarma v placených zónách díky EL značkám, které je možné na hybridní vůz získat. Což může být výhodou pro mnohé z vás.

Závěr
S motorizací T8 dostanete opravdu velkou porci výkonu, ale pokud nevyžadujete takový výkon pořád můžete využít elektrocký pohon, který bude šetřit vaší peněženku, zároveň vám může pomoci v emisních zónách (Německo) a placených úsecích parkování. Přepínání mezi elektrickým a spalovacím motorem ani nepoznáte takže je to pořád to Volvo, které všichni známe.

+

výkon
spotřeba
emisní zóny a placené parkovací úseky
ekologie

pomalé dobíjení pouze pomocí Mennekess

Cenové varianty modelu XC60 T8:

INSCRIPTION EXPRESSION 1 692 900 Kč
INSCRIPTION 1 814 300 Kč
R-DESIGN EXPRESSION 1 692 900 Kč
R-DESIGN 1 805 300 Kč


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.