Renault ZOE 2018 Malý městský parťák z Francie!

Malé autíčko, které potěší snad každého příznivce elektromobilů, především svým dojezdem.

Renault Zoe se vyrábí ve verzích:
Life od  835 000 Kč
Zen od 875 000 Kč
Intense od 935 000 Kč

Dojezd a nabíjení

Renault Zoe (2018) umožňuje pouze pomalé nabíjení přes konektor typ 2 Mennekes 22kW. Rychlé nabíjení je možné až u modelu od roku 2019. Ačkoliv je možné nabíjet jen pomocí typu Mennekes, dobití do 100% trvá okolo 2 hodin. Při nabíjení se Vám na palubním počítači zobrazí odhadovaný čas do plného nabití včetně procentuálního stavu baterie. Po úplném dobití baterie jsme se dostali na celkový dojezd 289km. Co musíme uznat, byli jsme mile překvapeni, kolik kilometrů na jedno dobití je možné s tímhle autem najezdit. Nechybí zde samozřejmě ani dobíjení rekuperací. Pokud pustíte nohu z plynu Zoe začne pomalu brzdit a dobíjí se Vám baterie. Při jízdě z kopce je pak celkem jednoduché si dobít celkem dost kilometrů navíc. U modelu Zoe 2018 není možné oproti modelu 2019 nastavit stupeň rekuperace, jaký byste chtěli. I když po dobití baterie ukazuje dojezd 289km, určitě není dobré se na takový dojezd spoléhat. Stačí mírný kopec, kde budete potřebovat větší výkon a dojezd samozřejmě o něco málo spadne.

Zoe na dálnici?

I přes to že jsou elektromobily stavěné spíše do města, se Zoe jsme neměli problém ani na dálnici. S plně nabitou baterií jsme vyrazili na trasu okolo 200km po dálnici. Po cestě jsme se pro jistotu ještě zastavili dvakrát baterii dobít, protože celá naše cesta vedla po dálnici. Nezabere to tolik času a jistota je jistota. Pokud však pojedete celou trasu po dálnici je lepší omezit maximální rychlost zhruba na 110km/h pro menší spotřebu elektřiny. Zoe Vám však nedovolí žádnou rychlou jízdu, jelikož má omezení na 140km/h. Co se týče celkové jízdy po dálnici, Zoe není přece jen auto na dálnici úplně stavěné, takže při větším nárazu větru není moc stabilní. I přes to se ale nemusíte bát vyjet s ním i na dálnice.

Výbava a pohodlí

Musíme uznat, že i když je Zoe malé auto do města, jízda v něm je pohodlná. Máte kupodivu dost místa uvnitř a cítíte se dobře. Co ale není v Zoe zrovna vychytané, je nastavení sedadla řidiče. Chybí zde totiž možnost polohování výšky sedačky. Sedačky nebyly elektricky ovladatelné, tudíž se dalo pouze posunout dopředu a dozadu. Pokud jste menší postavy nemusíte mít zrovna nejlepší výhled a pokud jste vyšší ocenili byste posunutí sedačky níže. Tuto možnost bohužel nenabízí ani model 2019.

A když už jsme u sedaček určitě stojí za zmínku, že zde nechybí ani vyhřívání sedaček. Co je ale dalším mínusem u sedaček je to, že výhřev sedaček si musíme zapnout kolečkem, které je umístěno na boku sedačky. Pokud tedy chcete vyhřívání sedaček zapnout pi jízdě, není to zrovna nic jednoduchého nahmatat kolečko na spodu sedačky a otočit s ním do požadované polohy. Co je ale plusem u vyhřívání sedaček je to, že hřejí celkem dostatečně a určitě Vám ubírají méně energie než klasické vytápění auta před ventilátory.

(Kolečko pro nastavení výhřevu sedačky)

Nechybí samozřejmě ani bezklíčový přístup, který ale nefungoval vždy jak měl. Dále elektrická přední a zadní okna, elektricky sklopná zrcátka (nesklápí se při zamčení vozu, pouze manuálně), halogenové světlomety, které svítí poměrně dostatečně, tempomat (zapínání není na volantu, ale u řadící páky), usb porty parkovací senzory a parkovací kamera. Parkovací kamera je docela dostačující kvality, jediné co by se jí dalo vytknout je, že než se načte proběhne asi 3sekundová animace, takže musíte chvilku počkat než začnete couvat.

Velmi nás překvapil audio systém. Dobře vyvážené výšky a basy. Kdo by to čekal, že v takovém malém elektru si člověk vychutná muziku naplno.

Infotainment od Renaultu není zas až tak složitý, ale u Zoe nenabízí moc možností pro nastavení. Systém obsahuje vestavěnou navigaci, která umožňuje vyhledávání nejbližších dobíjecích stanic a pokud nemáte dostatek elektřiny abyste dojeli do cíle, navigace Vás upozorní a navede Vás na nejbližší dobíjecí stanici.

(Vestavěná navigace)

Zoe dále umožňuje funkci změny zvuku. Co to znamená? U palubního počítače máte tlačítko, kterým si můžete zvolit zvuk elektromobilu, který chcete, aby vydával pokud budete projíždět (zvuk je slyšet jen do rychlosti 30km/h, poté je auto tiché) je zde na výběr ze 3 různých zvuků Při změně zvuku se Vám změní i zvuk směrových světel. Po tom co si poslechnete všechny možné varianty zvuku, budete Vám Zoe připadat tak trochu jako auto z vesmíru. Není zde totiž možné najít zvuk klasických směrovek jako u normálního auta, jen takové poněkud futuristické.

Shrnutí na závěr

Ačkoliv má Zoe nějaké své mouchy, jako každé auto, je to velmi příjemný malý elektromobil. Zaparkujete s ním téměř všude, otočíte se s ním všude a jízda je pohodlná. Velkou výhodou je samozřejmě jako u každého elektromobilu to, že nepotřebujete dálniční známku a například v Praze parkujete zdarma ve všech zónách. Kilometrový dojezd je naprosto dostačující. Pokud už volíte elektro musíte se smířit s tím, že si cesty musíte plánovat trochu více než s klasickým autem, abyste měli dostatek elektřiny. Za zvážení stojí určitě cena vozu. Zoe se pohybuje cenově okolo 1 milionu. Je znát, že technologie a vývoj elektromobility něco stojí.

+

kilometrový dojezd
audio
manipulace s vozem
silný výhřev sedaček
není potřeba dálniční známku a placené zóny

vyšší cena
není možnost výškově nastavit řidičovo sedadlo
animace parkovací kamery
nastavení výhřevu sedaček
možnost jen pomalého dobíjení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.